Zomervakantie 2017

Onze zomervakantie ging dit jaar naar… Italië!
Geen verrassing als je ons een beetje kent. Omdat de kinderen graag een keer een camping mét glijbaan bij het zwembad wilden hebben, zijn we naar een andere camping gegaan dan de afgelopen twee jaar.
Het werd camping Le Palme in Pacengo, vlak onder Lazise, aan het Gardameer.

De reis naar Italië verliep prima, we zijn in twee dagen heen gereden met een overnachting bij onze favoriete hotelketen in Duitsland: B&B Hotels, deze keer in München. Het was wel druk op de weg, maar het drukste stuk hebben we omzeild door vanaf Würzburg naar Ulm te rijden en van daar naar München.
De volgende ochtend gingen we na een eenvoudig ontbijt verder naar Italië. In Oostenrijk en Italië hebben we onderweg heel slecht weer gehad. Pas vlakbij de camping werd het (bijna) droog. Na het melden bij de receptie druppelde het nog wat toen we bij onze plek aankwamen maar na een minuut of 10 konden we wel beginnen met het opzetten van de vouwwagen.

We hadden en plek dichtbij het toiletgebouw, maar gelukkig was dat grotendeels onder de grond en dus hadden we hier weinig last van.
De camping was niet groot, Daphne en Joris konden dus prima alleen over de camping zonder dat we ze echt kwijt zouden raken.
Ook zaten we dicht bij het zwembad en de kampwinkel; al met al een goede plek dus. Op onderstaande foto zie je onze vouwwagen staan, we moesten wel dwars op de plek zo kon de auto er nog naast.

En hier een foto van het toiletgebouw. Het deel dat je ziet was de ruimte van de miniclub, die werd af en toe gebruikt (overdag).

We hebben zeker anderhalve week mee kunnen genieten van een hittegolf in Italië. Het was overdag rond de 35/36 graden en ’s nachts koelde het niet verder af dan een graad of 25.. We hebben die dagen dus niet heel veel gedaan. Ja.. zwemmen, zwemmen en nog meer zwemmen.. meer kon eigenlijk niet.

Op camping Lido, op loopafstand van onze camping, stonden Kirsten en Bart met de kinderen.
En met hun hebben we een aantal keer afgesproken, zo ook om Kirsten haar verjaardag te vieren! Samen hebben we een drankje gedronken op hun camping en zijn we samen gaan eten bij een restaurant in het haventje van Pacengo.

Daarnaast zijn we samen naar Parco delle cascate di Molina geweest; het watervallenpark.
Lekker in de bergen en de bossen een mooie wandeling gemaakt langs vele watervallen.
Je kon er ook nog op een schommel naar een waterval zweven, dat hebben we natuurlijk ook allemaal gedaan 😉

DSC_0151 (2)

Toen het uiteindelijk iets koeler werd zijn we nog met de boot over het meer naar Desenzano geweest.
Daar wat over de markt gelopen, gegeten en weer terug naar de camping.

Op de laatste dag voor we naar huis zouden gaan is het Gardameer (en meer van Noord Italië) getroffen door ernstige hagel- en onweersbuien. Wij hebben echter heel veel geluk gehad. Op onze camping is geen druppel gevallen, wel zagen we de buien langstrekken en was het best even spannend.

Donderdag 10 augustus zijn we weer onderweg gegaan naar huis, het was een lange reis. Heel veel verkeer, drukte, wegwerkzaamheden en files.
We hebben overnacht bij B&B hotel Erlangen en waren uiteindelijk blij toen we vrijdag thuis waren.

In het fotoalbum staan nog meer foto’s.

Groet!
Marjolein

2 gedachten over “Zomervakantie 2017”

1. Ik had het natuurlijk al deels meegekregen hoe het ging maar nu toch nog wat meer insight info in jullie vakantie gekregen. Nu nog even het foto-album kijken voor nog meer fotos van het zwembad en de watervallen en nog meer.